ကၽြန္ေတာ္ကို ဦးေငြထြန္းက ေခၚလုိ႔ ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ႀကီးဘက္ ေရာက္ခဲ့ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေရာက္ဖူးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စတင္၀န္ခံပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေတြ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ အနီးက ဦးေငြထြန္း နဲ႔ ကိုေအာင္(ေတာင္ႀကီး)တုိ႔ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးထားတဲ့ လယ္သမားအေရးကိစၥေတြကို ကူညီအၿပီးမွာ ပအို၀္းကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသ ဆီဆိုင္ၿမိဳ႕နယ္ ၊ ဆုိက္ေခါင္ ေက်းရြာကို ေရာက္ျဖစ္ ပါတယ္။ ဦးေငြထြန္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ေခၚရျခင္းအေၾကာင္းက သူနဲ႔ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္သူေတြ အင္တာနက္သံုးတတ္ ေအာင္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျပသေပးဖုိ႔ ေခၚေဆာင္သြားျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္က ေတာ့ ဒီလုိခရီးေတြသြားရရင္ ေဒသံတရ ဗဟုသုတရတာကို အျမတ္ပဲလုိ႔ ယူဆပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ (၆)မိုင္အကြာမွာ ႏွစ္ညအိပ္အၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔ ဆိုက္ေခါင္ေက်းရြာက ကိုခြန္ထြန္း၀င္းနဲ႔သူ႕ရဲ႕မယားညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုလာေခၚၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ညေန ၃နာရီေက်ာက္ေလာက္ သူ႕ရဲ႕ စလြန္းကားေလးနဲ႔ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ ေျခာက္မိုင္အကြာကေန ထြက္သြားတဲ့အခါမွာ ဆိုက္ေခါင္ကို ၇နာရီနီးပါးမွ ေရာက္ပါတယ္။ ခရီးကေတာ့ မေ၀းလွပါဘူး။ လမ္းေတြကေတာ့ သိတဲ့အတုိင္း ေတာင္ပတ္လမ္းေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္လမ္းသြားသာသာပဲ ရွိပါတယ္။ အဲဒီညေနခင္းရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ကို ေျပာရရင္ေတာ့ မဲနယ္ေတာင္ဆိုတာႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မွတ္တမ္းတင္ခြင့္ ရရွိခဲ့ျခင္းပါပဲ။ မဲနယ္ေတာင္ဟာ ယခင္က တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတြ ခုိေအာင္းရာ ေနရာျဖစ္သလုိ ေတာင္ေပၚမွာေတာ့ ဘိန္းအဓိကစိုက္တယ္လုိ႔ ေဒသခံေတြက ရွင္းျပပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အစီအစဥ္မွာေတာ့ ဘုရားဖူးဖုိ႔မပါပါဘူး။ ေဒသခံေတြက သူတုိ႔ေဒသရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ေတြကို ျပသခ်င္တယ္။ ဦးေငြထြန္းက ဟိုပုန္းေစ်းေန႔နဲ႔ တစ္ခါႀကံဳဖူးထားတဲ့အတြက္ ေနာက္တစ္ေန႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျပန္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျမင္ေတြ႕ေစခ်င္လုိ႔ ဟုိပုန္းေစ်းကို ၀င္မယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါေပသည့္ ကိုေအာင္(ေတာင္ႀကီး)၊ ဦးစုိး နဲ႔ ကိုခြန္ထြန္း၀င္းတို႔ကေတာ့ ကိစၥၿပီးၿပီးခ်င္း ျပန္ခြင့္ျပဳမွာ မဟုတ္ဘဲ သူတို႔လုိက္ပို႔ရာ ေဒသေတြကို သြားရမယ္လုိ႔ အၾကပ္ကိုင္ပါတယ္။ အဓိကေတာ့ ကိုခြန္ထြန္း၀င္းပါပဲ။ သြားမယ္ဆိုသြားရမယ္။ ေနဆိုေနရမယ္။ ဒါမွ သူတို႔တုိင္းရင္းသားေတြက သေဘာက်တာလုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ေတာင္သူမ်ားႏွင့္ အမွတ္တရ ေတာင္သူမ်ားႏွင့္ အမွတ္တရ ဒါနဲ႔ပဲဗ်ာ မနက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားႀကီးေတြနဲ႔ ေျမယာသိမ္းဆည္းခံရတဲ့ ကိစၥေတြအတြက္ စီစဥ္စရာရွိတာ စီစဥ္အၿပီးမွာ ကကၠဴေစတီေတာ္ဘက္ ေျခဦးလွည့္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုပါစုိ႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆုိက္ေခါင္ကထြက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ရြာနဲ႔မလွမ္းမကမ္းမွာ အေပၚက ကကၠဴသုိ႔ ၊ ေအာက္မွာ ပအို၀္းစာေတြနဲ႕ ေရးထားတဲ့ လမ္းညႊန္ဆိုင္းဘုတ္ကေလးကိုေတြ႕တယ္။ ဒီလုိနဲ႔ေမာင္းလာရင္း လမ္းက ေတာ္ေတာ္ဆိုးလာတယ္။ ကတၱရာလမ္းလည္း မဟုတ္ဘူးဗ်။ ေဒသခံေတြသြားလာေနၾက ေျမသားလမ္းပါ။ အဲဒီလုိနဲ႔ တံတားေလးတစ္စင္း အနီးကိုေရာက္လာရာမွာေတာ့ တံတားေလးကို ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရးက ျပဳျပင္ေနတာျမင္ရတယ္။ တံတားေလးအေက်ာ္မွာ ကတၱရာလမ္းခင္းဖုိ႔ စီစည္ထားတာေတြ႕ရတယ္။ ေျမသားလမ္းက ေတာ္ေတာ္ ကတၱရာလမ္းခင္းဖုိ႔လုပ္ေနတဲ့ ေက်ာက္လမ္းကပိုးဆိုး။ အဲဒီလုိကေန လာလုိက္တာ လမ္းရဲ႕ ယာဘက္အျခမ္းမွာ ကန္ေရျပင္အက်ယ္ႀကီးကိုေတြ႕ရတယ္။ ဒါကကန္ႀကီးပဲ။ ဘာကန္လဲလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ကေမးတာေပါ့။ ဒါက ေနာင္မြန္အင္းေလးကန္တဲ့ (အင္းေလးကန္ႀကီးကို ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။) ရွမ္းဆန္အမ်ားဆံုးထြက္ရာ ေဒသျဖစ္တဲ့ ေနာင္မြန္နဲ႔ ဆက္စပ္လွ်က္ရွိတဲ့ကန္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကေနမွ ေဘးပတ္လည္တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚမွာေတာ့ “ထင္းရွဴးေတာတန္း ၊ ေတာင္တန္းႀကီးေတြနဲ႔ ၀ိုင္းလုိ႔ကာစီးထားတယ္ ေမာေျမအျမင့္မွာ”လုိ႔ပဲ ဆိုရေတာ့မွာေပါ့။ ျမင္ရတဲ့ျမင္ကြင္းကို ဓာတ္ပံုရိုက္လုိက္တိုင္း စိတ္တိုင္းက်တဲ့ပံုရယ္လုိ႔ မရွိဘူး။ ကင္မရာကလည္း ဆပ္ျပာခြက္သာသာရယ္ေလ။ အဲေရာက္ေတာ့ပါမယ္ဆိုၿပီး ေစတီေတာ္ေလးကို လွမ္းညႊန္ျပလုိ႔ေတြ႕ရတယ္ဗ်ာ။ ဒါနဲ႔ပဲ ဓာတ္ပံုတစ္ပံု လွမ္းရိုက္လိုက္တယ္။ ကားေမာင္းတဲ့လူကလည္း ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ၊ လမ္းေတြကလည္း မေကာင္းေတာ့ လမ္းေတြ အဆင့္ျမွင့္တင္ဖုိ႔ လိုအပ္တာေတာ့ အမွန္ပဲလုိ႔။ လမ္းေတြဟာ ကားႏွစ္စီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရွာင္လုိ႔ ရေလာက္တာရယ္လုိ႔ မရွိဘဲ တစ္လမ္းသြားပံုစံေလးကို ေကြ႕ေရွာင္ ၊ ကပ္ေရွာင္ ေမာင္းၾကရတာပါ။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေပၚက ကိုေအာင္ကလည္း လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရး အဆင့္ျမွင့္တင္ေပးမယ္ဆုိရင္ ရွမ္းျပည္ဟာ တဟုတ္ထိုးတိုးတက္လာလိမ့္မယ္လုိ႔ မွတ္ခ်က္ျပဳတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘုရားပရ၀ုဏ္အတြင္းကို ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ။ လွမ္းျမင္လုိက္ရတယ္ဆိုတာနဲ႔ အေတာ္ကို ထူးဆန္းအံ့ၾသသြားပါတယ္။ ေစတီေတာ္ေပါင္းမ်ားစြာကို တည္ထားကိုးကြယ္ထားတာျမင္ရလုိ႔ ကိုေအာင္ေျပာတဲ့ ရွမ္းျပည္ရဲ႕ ပုဂံဆိုတာကို စိတ္ထဲက အသိအမွတ္ျပဳလုိက္ပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြ အရင္၀င္သြားၾကၿပီး ကၽြန္ေတာ္ဓာတ္ပံုရိုက္ရင္း က်န္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားဖူးေတြကို ေလ့လာအကဲခတ္ၾကည့္တဲ့ အခါမွာ ပအို၀္းတုိင္းရင္းသားေတြမ်ားပါတယ္။ သစ္ပင္အိုႀကီးေတြေအာက္မွာ နားနားေနေန ေနၾကတာကို ျမင္ေတြ႕ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဘုရားထဲ လုိက္၀င္သြားေတာ့ ကိုေအာင္ကို ကၽြန္ေတာ္က ေမးပါတယ္။ ကိုေအာင္ ဒီေစတီေတာ္သမိုင္းစာအုပ္မရႏိုင္ဘူးလားလုိ႔။ ၀ယ္လို႔ရမယ္ထင္တယ္တဲ့။ လွည့္ပတ္ၾကည့္ၾကရင္း မ၀ယ္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူးဗ်ာ။ ေစတီေတာ္ တစ္ဆူတစ္ဆူတိုင္းမွာ ထူးျခားတဲ့ အႏုလက္ယာေတြကို ျမင္ေတြ႕ရမွာပါ။ ဘုရားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္မြမ္းမံမႈ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြ စတင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ လုပ္ခဲ့ၾကဟန္ တူပါရဲ႕။ ဦးသန္းေရႊအစ စစ္ေခါင္းေဆာင္ ေတြအားလံုးရဲ႕ ျပဳျပင္မြမ္းမံျခင္း ကဗ်ည္းကေက်ာက္စာေတြ ေတြ႕ရသလုိ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ကဗ်ည္းေက်ာက္စာတုိင္ေတြလည္း ေတြ႕ရပါရဲ႕။ ပင္မေစတီေတာ္ႀကီးက ေစတီေတာ္ငယ္အဆူဆူရဲ႕ ေနာက္ဆံုးမွာ တည္ရွိၿပီး ေစတီေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ဘက္မွာေတာ့ ေနာင္မြန္အင္းေလးကန္ကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီဘုရားေဘးေလးမွာ ပအို၀္းတိုင္းရင္း သားေတြ ေစ်းေရာင္းေနၾကတာကိုလည္း သတိျပဳမိပါတယ္။ ေတာ၀က္ႀကီးတစ္ေကာင္ (ေက်ာက္ရုပ္)ကို ျမင္ေတြ႕ရတဲ့အခါမွာ ကိုခြန္ထြန္း၀င္းက ဒီဘုရားျဖစ္တည္လာျခင္းမွာ ဒီ၀က္ႀကီးကလည္း အဓိကက်တယ္လုိ႔ သမိုင္းအစဥ္အလာရွိတဲ့အေၾကာင္း ဆိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အထဲမွာေတာ့ သမိုင္းပညာရွင္လည္း မပါ။ ဒီဘုရားနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေလ့လာထားသူလည္း မပါတဲ့အခါမွာေတာ့ မ်က္ျမင္ကိုပဲ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ၾကရတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၀က္ႀကီးရဲ႕ေဘးကေန အေနာက္ဘက္ကို ပတ္သြားလိုက္တဲ့အခါမွာ ဘုရားအေနာက္ဘက္ စက္ေလွဆိပ္ကေန စက္ေလွႏွစ္စီး လူအျပည့္နဲ႔ ထြက္သြားတာကို ျမင္ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါက ဘယ္ကိုသြားၾကတာလဲလုိ႔ ေမးလုိက္ေတာ့ ေနာင္မြန္ဘက္ကို သြားၾကတာေလလုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေန႔က လာတုန္းကလည္း ေနာင္မြန္ ေလွဆိပ္ကိုေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။ ဒီဘုရားေတြကို လွည့္ပတ္ၾကည့္ေနရံုနဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ဒီေစတီေလးေတြ ဘယ္ႏွစ္ဆူရွိတယ္ ဆိုတာေတာ့ အတိအက် သိရမွ ျဖစ္မယ္လုိ႔ စိတ္ကူးရလာပါတယ္။ ကိုေအာင္ ဒီေစတီေတာ္အားလံုး ဘယ္ႏွစ္ဆူရွိလဲ။ ကိုေအာင္ေတာ့ သိေလာက္ရဲ႕လုိ႔ ေမးလုိက္တာပါ။ သူက “ေတာင္သူကြမ္းညက္” လုိ႔ ေျဖပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားလိုက္မိပါတယ္။ ”လွည္း၀င္ရိုးသံ တညံညံ ပုဂံဘုရားေပါင္း” ဆိုသလုိ သူတို႔ကလည္း “ေတာင္သူကြမ္းညက္” ဆိုတာကို တြက္လုိက္ရင္ ေစတီေတာ္အေရအတြက္ရၿပီေပါ့ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္တြက္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ “ေတာင္ = ၇ ၊ သူ = ၆ ၊ ကြမ္း = ၂ ၊ ညက္ = ၃” ေတာင္သူကြမ္းညက္ ဆိုေတာ့ ၇၆၂၃ ဆူေပါ့ လုိ႔ ေျပာလိုက္တဲ့အခါမွာ ဟုတ္ပါတယ္တဲ့။ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရည္စူးမထားဘဲ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကကၠဴေစတီသြား ခရီးစဥ္ကို ကကၠဴေစတီသြား ေတာလားလုိ႔ ကြန္႔လုိက္တာပါ။ သမိုင္းဆိုင္ရာေတြကို အတိအက်မသိတဲ့အတြက္ေရာ ၊ စာအုပ္၀ယ္မယ္ဆိုၿပီး မ၀ယ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ပါ ဒီေလာက္ပဲ ေရးႏိုင္ပါတယ္။
ေနာင္ေတာ္ေလး (ဘုိကေလး)
0 comments:
Post a Comment